Käiste triikimine 

Homme on tulemas Eesti esimene Rahvarõivaste tuulutamine ja mina lõpetasin äsja käiste triikimise et uhkel peol ilus olla.

Mina triigin Soja õpetuse järgi. Soja on teist põlvkonda Ida-Soome käsitööline ja rõivaste tegija niiet tema õpetust ma usaldan. Minu käised on linased, puuvillaste pitside ja kitsa valge puuvillase tikandiga. Kui sinu särk voi käised on värvilise laia tikandiga siis ära minu juhendit kasuta. Tule parem tuulutamisele ja küsi rahvarõivaste nõuandjatelt õpetust. Mina aga triigin nii:

Kõigepealt põhitõde mida kõik peaksid teadma: linast ei säilitata pesemata sest ajaga teeb higi särgi kollaseks. Mina pesen käised peale iga kasutuskorda. Teine põhitõde mida kahjuks harva teatakse on see et linast ei tohi säilitada triigituna. Kuivata särk ära ja pane kappi nii nagu nöörilt võtsid. Kui pidupäev on tulemas siis triigi särk paar päeva enne kasutamist.

Enne triikima asumist võta särk ja pihusta see vee ja tärgeldusvahendiga niiskeks. Pane särk siis kilekotti, kott tihedalt kinni ja lase öö üle tõmmata. Nii läheb särk läbinisti niiskeks. Järgmisel päeval hakka triikima. Kõik niisked kohad pead täiesti kuivaks triikima sest linane riie tõmbab kuivades tagasi kortsu. Niikaua muudkui triigid kuni kusagilt veel kortsus või niiske on. Siis jäta oma särk või käised veel vähemalt paariks tunniks kuivama. Parem veel kui üle öö jätta. Kui värskelt triigitud linase kohe selga paned läheb kogu töö jälle hukka. Kui kõik särgid-põlled-käised triigitud siis võid ennast kohviga premeerida.

 Linane suveseelik, seelik, käised ja põll tahenemas peale triikimist.

Lisa kommentaar

