Vööjuttu, 2

Nädalavahetus läks näputööde ja netiga mööda. Ajasin särgile kätised külge (ikka on halb!) ja otsisin netist infot vööde kohta. Lappasin muudkui vööpilte ja otsisin, vahepealt vaatasin mis vastuseid FB:sse on tulnud ja otsisin edasi. Lõpptulemus on loogiline. Sinise ja punasega vöö on Tartu-Maarja (ehk siis Tartu linna põhjapoolse ala) vöö. Memm käib ju Tartu kudujates, ju siis oli neil Tartu vööde kudumine käsil. Lai vöö on Äksi vöö. Raamatust pilti pole veel näinud aga kuuldavasti 1938 aasta raamatus on see vöö Äksi all. Memm on ju ise pärit Äksi kihelkonna alalt. Ja kunagi on ta Äksi seeliku ka kudunud, aga seeliku on maha müünud. Minule jäi ju siis vöö. Ja üle jääbki kitsas vöö. FB:s väideti et on Virumaa vöö, ja kui ma oma 2010 laulupeo pilte vaatan siis oli mul ikkagi vööl see kitsas vöö. Niiet vöötegu ma VN:iga ette ei pea võtma. Aga pean võtma Hargla vööteo. Sest nüüd kui ma olen pilte lapanud ja naguke rohke vöödest tean saan aru et Hargla seelikuga ikkagi ükski minu vöödest ei sobi. Kuigi Äksi vöö sobib värvide poolest ei sobi ta mitte Lõuna-Eesti vööks. Harglal on selle eest lätilapiline vöö, niiet seda peaks olema lihtne teha algajal vöökudujal. Pean tellima vööraamatu, ja tuttaval sõbrannal on mingid vööpulgad ka olemas, käin nurun need endale laenuks.

Lisa kommentaar

